Vranjanski ekspert za digitalni marketing – Emilija Mihajlović

0
1283
Emilija Mihajlovic

U poslednjih nekoliko godina je sve više poslova koji zahtevaju rad na računaru, pri čemu ne morate ni da fizički odlazite na posao, već da isti radite od kuće uz pomoć računara, laptopa ili tableta i interneta. O ovim poslovima budućnosti je Čaršija već pisala, a za naš portal danas govori i naša sugrađanka Emilija Mihajlović, ekspert digitalnog marketinga.

Čaršija: Kako si pronašla posao kojim se danas baviš?

Emilija: Nakon fakulteta sam bila bez posla kao i većina mladih u Srbiji, te sam kao Anglista nailazila na niz zatvorenih vrata, jer se svuda traži iskustvo od nekoliko godina. Pretražujući sajtove sa poslovima, nailazila sam razne poslove gde se uglavnom traži iskustvo po nekoliko godina, te sam sasvim slučajno naišla na neke tekstove o digitalnom marketingu, dosta proučavala srž tog posla, pa i odlučila da se oprobam u njemu, zašto da ne?! Tada sam naišla na oglas firme za digitalni marketing d.istra iz Hrvatske gde mi je najvažnije bilo to što ne moram da imam dozvolu za MIG29 (kao za mnogo jednostavnije poslove) da bih počela da radim, znači tražile su se i osobe bez iskustva, te sam odlučila da pokušam.

Čaršija: Koliko si dugo u ovom poslu?

Emilija: U ovom poslu sam već tri godine, s tim, da sam znala da će mi ovako dobro ići, vrlo verovatno da bih pokušala mnogo ranije.

Čaršija: Šta je zapravo tvoj posao?

Emilija: Spektar poslova u digitalnom marketingu je veliki, ali ono što trenutno radim je ,,bildanje’’ rejtinga raznih restorana i hotela na TripAdvisoru i društvenim mrežama koristeći moderne digitalne alate znanja. Naravno, posao niko ne radi sam, već iza svakog od nas stoji jako dobar tim analitičara, grafičkih i web dizajnera, novinara, stručnjaka za social network marketing, te drugih marketinških i informatičkih eksperata.

Pored posla u praksi koji radim, firma me angažuje kao predavača iz oblasti digitalnog marketinga, gde govorim o novim komunikacijskim kanalima, četvrtoj industrijskoj revoluciji, veštačkoj inteligenciji, influencerima, mikro influencerima i blogerima, start up-ovima i poslovima budućnosti.

Čaršija: Kako ti vidiš perspektivu u poslovima digitalnog marketinga?

Emilija: Pojavom digitalnog doba najvažnije merilo po kojem kupci biraju na šta će potrošiti svoj novac je internet, odnosno razni vodiči za kupovinu ili putovanja kao što je TripAdvisor koji se temelje na iskustvima korisnika. Ono što u našoj marketinškoj agenciji radimo jeste korišćenje interneta za ono što je on u prvu ruku i namenjen – prikupljanje i širenje informacija. Glavni zadatak nam je pronaći ciljnu grupu i usmeriti je u pravcu klijenta, stvoriti nove komunikacijske kanale od klijenta do kupca i obrnuto, stvarati nove atraktivne sadržaje koji će zainteresovati kupca i naravno, konstantno pratiti povratne informacije. Mišljenja sam da dobra marketinška strategija pola posla, a efikasne individualne metode pristupa svakom klijentu ona druga polovina. Firme su očigledno prepoznale i znaju na koji način to treba iskoristiti, stoga se nemojte čuditi ako restoran, kafić ili neki drugi biznis u vašoj okolini praktično preko noći postane mega-popularan. Mmmm….da … Dobrodošli u 21. vek gde proizvod ne govori sam za sebe, već za njega to čine stručnjaci.

box, business, celebrate

Čaršija: Šta nam možeš reći o firmi d.istra u kojoj radiš?

Emilija: Firma za digitalni marketing d.istra iz Hrvatske je jedna multinacionalna porodica koja okuplja veliki broj stručnjaka iz raznih oblasti. Kao što sam kazala, tim stručnjaka je veliki, da i pored složenijih poslova koji rade svaki od tih ljudi, uvek nađu vremena da odgovore na sva naša pitanja. Pored Hrvatske, d.istra posluje i u  Sloveniji, Hrvatskoj i Ukrajini, a nedavno su svoje poslovanje proširili i na zahtevno američko tržište koje se može nazvati kolevkom digitalnog marketinga. Osim u tim državama gde imaju otvorene svoje firme, usluge digitalnog marketinga pružaju i u Makedoniji i BiH. Ukratko, pioniri na domaćem, u neku ruku neistraženom tržištu i brzorastuća marketinška firma na već formiranom i kompetitivnom, onom stranom tržištu.

Čaršija: Šta je to što te motiviše da nastaviš da se baviš ovim poslom?

Emilija: Da, neću odmah reći novac. Pre svega, neko sam ko voli da uči, istražuje, gradi sebe, gradi karijeru. Jako sam se dobro pronašla u ovom poslu i jako je važno imati dobru volju i dati sebe što više jer će se sav taj trudi isplatiti. Naravno, zarada je skroz korektna, ali mi je još važnije to što mogu dosta toga da naučim ne samo o poslu, a pored učenja su tu podsticaji i motivacija od strane poslodavca, kao i  napredovanje. Dokaz da se može napredovati je taj da sam od nedavno dobila bolju poziciju u firmi, gde ću svoju firmu i proizvode koje reklamiramo predstavljati širom sveta kao što sam to nedavno činila u Kini na međunarodnim konferencijama, seminarima i obukama.

Ostavite komentar

Molimo Vas da unesete komentar!
Ime